måndag 15 mars 2010

men förlåååt mig för att jag är trött...

brukar min dotter skrika när jag tycker att hon a)ska göra sina läxor b)städa sitt rum c)äta upp eller d) gå och lägga sig (vilket ju är djupt paradoxalt).

Jag förstår. Jag förstår precis hur hon känner sig: övermannad av alla krav som man inte riktig har lust att uppfylla men som man ändå liksom har på känn att man borde uppfylla; som att göra läxor, äta, borsta tänder (rätta tentor, laga mat, och ja, träna).

Men sen gör man ju det man vet att man måste och det känns bra. Idag blev det 40 min styrka, inget löpband för jag hade glömt skorna hemma.

Bra saker:
1. Nina Björks text om "tyckfrihet" i DN 15/3: Hur blev det så??
2. Kikärtor och linser på burk. Lysande.

Nä, jag är för trött. Sova, det är också bra.

tjingeling,
ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar