söndag 14 mars 2010

förrädare

Det faktum att Daniel är gympalärare väcker blandade känslor. Jag slutade med gymnastiska aktiviteter när jag fyllde 14, skolkade mig igenom gymnasiets idrotts (matte, latin mm) lektioner och tyckte nog på något sätt att jag var liksom lite mer sofistikerad än de där hurtiga typerna i pastellfärgade kläder.

Jag kan inte låta bli att känna att jag förråder den arga fjortonåringen med lila hår.
Jag är inte SÅN! skulle hon skrikit om hon såg mig fåna runt i träningskläder. Well, livet är fullt av förvåning (oche helt uppenbart också av trevliga gympalärare).

Det var en fin timme i parken med Daniel och de andra: tack för det!

Veckans dummaste:

Att särbehandla studenter som läst på KomVux. "Det ska premieras att man ansträngt sig i gymnasiet" sägs det. Som om vi som misslyckades på gymnasiet (jag saknade betyg i ma och no när jag "tog studenten")gjorde det på rent djävulskap.

Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar