torsdag 11 mars 2010

compact living

Jag har lärt mig att läsa extremt snabbt, 100 sidor på 60 minuter (mkt praktiskt när man recenserar böcker) jag kan laga hundratals maträtter som är klara på max 20 min, jag har effektiviserat min morgonmakeup så att ansiktet är på plats på tre minuter, jag har en ofta använd snabbstädteknik (puffa till soffkuddarna, spruta och svabba handfat och toalett, ny handduk, fräsch tvål, torka av köksbänk, spishäll och kyl och frys, sopa upp grus, kattsand, smulor, hundmat och torka bort synlig papegojbajs. Köp ev en stor bukett blommor och tänd några ljus om det är kväll. Klart på max tjugo (20) minuter. Då utelämnar jag i o f s badrum, fyra sovrum o tvättstuga men de dörrarna är förseglade).



Alltså: jag är bra på att effektivisera det mesta. Igår fick jag erfara att det finns sådant som är omöjligt att komprimera. Det går inte att köra ett 45 minutersträningsprogram på en kvart. Min plan att forma och slimma min kropp medan dottern är upptagen med simskola gick i stöpet. Det var ju FÖRSTA gången och då måste information ges och ta (dottern är tredje barnet som lotsas genom livets alla prövningar, som att lära sig simma. Jag har varit med förut. Jag kan det här). I alla fall blev det bara femton minuter på löpbandet. Frustrerande.



Idag har jag sprungit med min M. Otäckt väder, otäckotäck lera men tillfredställande efteråt. M är dock inte riktigt lika bra på att pressa mig som min mamma. Kanske för att jag inte vågar opponera mig mot henne...

Ann

PS: profylaxandning funkar bra vid löpning.

1 kommentar:

  1. Det var bra att du fick in 15 minuter trots all stress. Ses på söndag för ett pass i stadsparken.

    SvaraRadera